Donderdagavond 17 december staat de school in het teken van Kerst. Overdag maken de kinderen kerststukjes en tegen vijven, als het donker wordt, is het tijd voor het jaarlijkse Kerstdiner.De school is mooi versierd en de kinderen zien er prachtig uit. De open haard brandt en knettert al een paar dagen op het digibord, maar nu mogen ook al die andere sfeervolle lichtjes aan.
Juf Gaby opent de Kerstviering met mooie woorden. Kerstfeest is een feest van samenzijn met elkaar. Iedereen is anders. Als je doet zoals je bent en je rekening houdt met elkaar, wordt het vast een prachtig feest. En dat wordt het! De leerlingen genieten van het buffet, dat bestaat uit allemaal lekker gerechtjes. Kippensoep, stokbroodjes met kruidenboter, salades, rauwkost, kibbeling, poffertjes, pizza, hartige taart, gehaktballetjes, knakworstjes in bladerdeeg, patatjes, frikadelletjes, het gaat allemaal op. Als toetje volgt ijs met aardbeien of chocoladesaus, slagroom en schuimpjes (of piepschuim, zoals een kleuter het noemde). Als we de kinderen later vraag wat ze het leukste vonden zijn de reacties eensgezind: “Lekker eten gezellig met elkaar en lachen”, of een andere vertaling; “Lekker alles met de P: pizza, patat, poffertjes en praten. Het was opnieuw een knusse en gezellige viering. Iedereen fijne feestdagen!

Foto’s van het kerstfeest zijn te zien in het fotoalbum: klik hier