Het traditionele carbidschieten op Oudejaarsdag had aan belangstelling geen gebrek, ook misschien mede door het mooie weer. Op drie locaties in Erm en Achterste Erm was het ‘knallen’ geblazen. Op de brink in Achterste Erm, in het oostereind bij Kiers en op de carpoolplek. Hier stond het op een aantal momenten van de dag ‘zwart’ van de mensen. Ook werd gezorgd voor een hapje en een drankje voor het publiek. Want op de laatste dag van het jaar is deze plek bij uitstek een prachtige ontmoetingsplek en een gezellig samenzijn. Het team BSK dat het carbidschieten hier organiseerde had zowaar een aantal innovaties doorgevoerd. Zo had men een enorm net gespannen om de ballen op te vangen van de circa zestig achter elkaar ontploffende melkbussen. Ook had men een ‘carbid-gasinstallatie’ gebouwd om de bussen van gas te voorzien. Zo werd enorm knallend het oude jaar weg geschoten!
In het fotoalbum is een overzicht van het carbidschieten in Erm en Achterste Erm (klik hier)