Het was wederom een groot succes, het jaarlijkse burenuitje van de Dalerstraat/Bakkersteeg. Dit jaar stond in het teken van flora en fauna. Om 11:30 stond iedereen klaar (de meesten met fiets) om te vertrekken naar Zwartemeer. Aangekomen bij Natuurpark Ranger internationaal Natuurpark Veenland begon het programma met een presentatie van boswachter Erik van Staatsbosbeheer Het Veenland. Hij heeft ons in geuren en kleuren en met heel veel passie verteld over de geschiedenis van het park, de grote diversiteit aan dieren en planten die daar voorkomen en de nog te realiseren uitbreiding. De oeverzwaluw, de heikikker, het heideblauwtje, de veenpluis, wie kent ze niet!
Na de lunch met een ietwat slap, maar lekker, kroketje, was het de beurt aan ons om al fietsend tijdens de 17 km durende fietstocht door de prachtige natuur onze opgedane kennis te testen.
Onderweg was er natuurlijk tijd voor een break met de nodige versnaperingen, zodat iedereen weer energie genoeg had voor de rest van de tocht. Iets later dan gepland ging de reis terug naar Erm waar ons nog een verrassing te wachten stond. Sjoelen, schieten, darten, blikgooien en spijkerslaan in competitievorm. De dag werd afgesloten met een super BBQ! Ook deze activiteiten waren een groot succes. Het was wederom gezellig en iedereen was enthousiast over de activiteiten van de dag. Op naar het volgende burenuitje in 2016!




