Afgelopen maandag, 4 mei, was er op de begraafplaats van Sleen weer de dodenherdenking waarbij vele mensen meeliepen in de stille tocht naar de monumenten en de graven van omgekomen militairen.Het is altijd weer indrukwekkend. Ook na zoveel jaren een dodenherdenking meemaken zoals dat hier in Sleen gebeurt. Vele mensen staan stil bij dit moment. Een moment van herdenken en bezinning.


De heer G.Roeles en enkele basisschool kinderen legden een krans bij het monument.

Frans Breukelman speelde de Last Post en daarna volgden twee minuten stilte.

Marcha Haan las een passend gedicht . Daarna werd het Wilhelmus gespeeld. Bij de graven aangekomen werden door kinderen een bos bloemen bij elk graf gelegd.

Bij het joodse monument werden bloemen gelegd.

In de Dorpskerk werd door de missionaire werkgroep een kopje koffie aangeboden aan de aanwezigen. Hier kon men nog luisteren naar ingetogen muziek gespeeld door enkele leden van muziekvereniging Crescendo.

Het is goed om deze traditie in ere te houden, stil te staan bij de mensen die het leven lieten in de tweede wereld oorlog.Het is fijn om te zien dat zoveel mensen ingetogen deze herdenking bijwonen.
