De bloembakken komen er in Erm. Het project dat Dorpsbelangen heeft ingediend bij het stimuleringsfonds is gehonoreerd! 51 projecten waren ingediend, 19 konden gesubsidieerd worden; ons project eindigde op nummer 12! Dus we hebben de subsidie binnen. Gisteravond, donderdag 10 november, reikte burgemeester Bert Bouwmeester in de Zwerfkei in Gees een cheque van € 9790,- uit aan Niske Hans en Roelof Sikken, secretaris en penningmeester van Dorpsbelangen.

Wij van Dorpsbelangen waren blij verrast door de steun voor ons project. De vakjury, die 50% van de stemmen uitbracht, zette ons ergens middenin de eerste 20 projecten. De aanwezige indieners van andere projecten, die ook 50% van de stemmen bepaalden, brachten ons op de 12e plaats. Op een affiche werd ons project als volgt aangeprezen: “Dorpsbelangen Erm en Achterste Erm wil de leefbaarheid in het dorp vergroten door het plaatsen van hanging baskets, welkomstborden en snelheidsborden. De bloembakken worden geplaatst en onderhouden door de inwoners van de desbetreffende straten. Door middel van der welkomstborden worden inwoners en buitenstaanders geïnformeerd over wat er speelt in het dorp. Met de snelheidsborden (adviessnelheid 30 km in Dalerstraat en Oostereind ) worden de bestuurders geattendeerd op een veilige snelheid.” Die boodschap is overgekomen. “Dit zijn de projecten die wij binnen de gemeente Coevorden belangrijk vinden”zei de burgemeester bij de uitreiking van de cheque. Hij wilde wel meehelpen om de bloemen water te geven. En inderdaad komt het nu aan op de medewerking van de inwoners. Wij komen binnenkort met een plan, hoe we samen dit project kunnen realiseren. Het geld is er in ieder geval. Met dank aan Gino Hoes, die voor een mooie presentatie op papier zorgde. Erm kan de bloemetjes buiten zetten!
Namens Dorpsbelangen, Jaap van der Linden.