De gemeente heeft toegezegd weer blad op te halen op de drie verzamelplaatsen die daarvoor in het dorp gebruikt worden: in de Wienbargsteeg, aan het begin van Ermerzand en, zoals hier op de foto, aan het begin van de Helkampsweg.
Als de inwoners zelf het blad opharken en naar de verzamelplaatsen brengen is het niet meer dan logisch dat de gemeente het dan ook komt ophalen. Na telefoontjes van diverse inwoners is de gemeente overstag gegaan. Een van de bestuursleden van Dorpsbelangen merkte dat bij de Helkampsweg het blad in de tuin van de familie Klement waait en zij heeft Erik Buursema gevraagd om enkele bouwhekken. Vrijwilligers hebben vorige week zaterdag die hekken geplaatst. Zo helpen wij met elkaar ons dorp leefbaar te houden voor iedereen. En de gemeente komt ons daarin gelukkig weer te hulp. Dorpsbelangen, Jaap van der Linden.
2026