Politie wil paal en perk stellen aan het gebruik van alcohol op het Ermerzand. De politie gaat de controle op het gebruik van alcohol door bezoekers van het Ermerzand in Erm verscherpen. Gebleken is dat te veel recreanten bier en andere alcoholhoudende drank naar het recreatieoord meenemen, deze daar nuttigen en dan achter het stuur kruipen om weer naar huis te rijden. De politie heeft in de afgelopen dagen al een aantal van deze ‘alcomobilisten’ aangehouden en geverbaliseerd.. Volgens een woordvoerder van de politie in Sleen zijn er wonder boven wonder nog geen ernstige ongelukken gebeurd, ondanks het feit dat het Ermerzand mede dankzij het fraaie weer zeer druk werd bezocht. “Er wordt op het Ermerzand te veel gedronken. We vinden, dat hieraan paal en perk moet worden gesteld en zullen daar geregeld controleren” deelde hij mee.
2026